Scripps Networks Interactive's ma za sobą długoletnią historię. Historia Scripps Networks Interactive (NYSE: SNI) sięga 1878 roku, kiedy to Edward W. Scripps założył Penny Press w Cleveland.
EW Scripps Company (Scripps) umocniła swoją pozycję jednego z dobrze prosperujących wydawców gazet okresu powojennego i stał się wkrótce także jednym z wiodących operatorów telewizji lokalnych.
W 1980 roku, szukając źródeł przychodów nie zależnych od reklamy, Scripps Networks rozpoczął budowę systemów telewizji kablowej, w końcu stając się jednym z największych operatorów sieci kablowej TV w Ameryce. System telewizji kablowej został później sprzedawany dla Comcast.
W 1990r., aby wykorzystać zmiany w technologii i nowe możliwości multimedialnych, Scripps Networks zaczął inwestować w sektorze informacyjnym i rozrywkowym. W 1994 roku zakupiono Cinetel Productions, działającą w Knoxville i opartą na programowaniu kablówki, i przystąpiono do uruchomienia HGTV.
W opraciu o sukces z HGTV Scripps Networks nabył i uruchomił dodatkowe sieci telewizyjne propagujące styl życia. Teraz dociera do prawie 100 milionów gospodarstw domowych w USA.
Potem firma zorganizowała DIY Network (1999) i Fine Living Network (2002), a następnie zdobytą Great American Country (2004) i Travel Channel (2009) domykając portfel sześciu sieci.
Scripps Networks Interactive nadal uruchomia niszowe kanały szerokopasmowe, które znaczą jej obecność na rynku propagującym styl życia.
Korzystając ze wsparcia reklamodawców zaistniała też w Internecie oferując programy na żądanie. To co robi, robi dobrze i otrzymuje wyróżnienia.
Od wydawcy gazety, poprzez nadawcę telewizji, programowanie kablowe do internetu, EW Scripps Company przekształcała się w jedną z najbardziej przyszłościowo myślących firm medialnych dbając o pomyślność swoich inwestorów.
W październiku 2007 Zarząd EW Scripps Spółki podzielił firmę na dwie giełdowe kompanie. Jedna koncentruje się na promocji w TV stylu życia i globalnych usługach internetowych, druga inwestuje w innowacyjne lokalne firmy medialne. Spółka jest teraz wiodącym przedsiębiorstwem medialnym obsługującym społeczności poprzez stacje telewizyjne, gazet i wykorzystujące możliwości cyfrowe. Współpracuje z popularnymi krajowymi sieciami telewizyjnymi, gazetami oraz na rynku interaktywnym. W Internecie zmierza w kierunku usług handlowe "online".
W USA jest rozpoznawalna z najbardziej popularnych marek medialnych stylu życia, w tym HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel i Great American Country.
Firma zgodziła się nabyć od Grupy ITI i Canal udziały o wartości gotówkowej 584 milionów €. Scripps Networks Interactive przejmie również 840 mln € długu.
Umowa nie jest jeszcze zatwierdzona. Firma zgłosiła także zamiar zwiększenia swoich udziałów w TVN, zgodnie z wymogami polskiego prawa.
Szczegóły transakcji będą dyskutowane podczas telekonferencji w poniedziałek rano (od 10 czasu miejscowego). Inwestorzy Scripps Networks Interactive's mogą wziąć w niej czynny udział ale także każdy inny może jej posłuchać dzwoniąc na 800-230-1092 (U.S.) lub 612-332-0107 (international) albo logując się przez internet.www.scrippsnetworksinteractive.com
Można otrzymać odpowiedzi na pytania od południa w poniedziałek do południa 30 marca. Można dzwonić w USA na 800-475-6701 numer międzynarodowy 320-365-3844. Kod akcesowy dla obu linii to - 355665. Informacje będą dostępne także online.
Szczegółowe informacje są tu: http://ir.scrippsnetworksinteractive.com/phoenix.zhtml?c=222475&p=irol-newsArticle&ID=2025723
Tak się w świecie prowadzi uczciwe interesy. Pełna informacja dla każdego.
PS. Proszę pamiętać - koniec wszystkich telewizji kablowych, takich jakie znamy jest bliski.