Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

«Renault» Rosja przekształca się w «Moskwicz»

Rosyjscy urzędnicy powinni znaleźć wyjście z załamania spowodowanego nałożeniem sankcji. Rosja, wybierając drogę izolacji i przebywając pod sankcjami, przesuwa się skokowo nawet nie w "epokę zastoju" Breżniewa, lecz w epokę Stalina. Czołowe marki międzynarodowe nadal opuszczają Rosję z powodu bezprecedensowych sankcji nałożonych przez kraje zachodnie. Rosyjscy urzędnicy desperacko próbują znaleźć wyjście z załamania spowodowanego nałożeniem sankcji, uciekając się do absolutnie niewiarygodnych rozwiązań.

«Renault» Rosja przekształca się w «Moskwicz»
SANKCJI PRZECIWKO ROSJI
źródło: gy934j_5e563744e5fea4_15581834

Tak więc mer Moskwy Siergiej Sobianin powiedział, że marka samochodów "Moskwicz" zostanie odrodzona: zacznie się ich montowanie w stołecznej fabryce samochodów Renault. Rosyjskie aktywa Grupy Renault zostały przekazane Federacji Rosyjskiej i rządowi w Moskwie.

Zakład planuje produkować samochody osobowe pod historyczną marką "Moskwicz" wraz z KAMAZem.

Odrodzenie historycznej marki grozi przekształceniem się w niewyobrażalną porażkę. Jest mało prawdopodobne, że ten krok zostanie doceniony przez kierowców, którzy są przyzwyczajeni do wysokiej jakości samochodów zagranicznych. Ponadto w warunkach sankcji konieczne będzie zapomnienie o importowanych częściach i zagranicznym wzornictwie.

Taki niezdarny chwyt reklamowy dokonano w celu zachowania przynajmniej części personelu zakładu.

Wraz z odejściem zagranicznych marek bezrobocie wśród specjalistów w wielu branżach gwałtownie wzrosło. Jest to szczególnie zauważalne w dużych miastach, przede wszystkim w Moskwie.

Z tym samym problemem boryka się firma AvtoVAZ: zachowanie kluczowych kompetencji, cyklu produkcyjnego i miejsc pracy, która od końca marca praktycznie stoi bezczynnie z powodu braku komponentów.

Najprawdopodobniej lepszą przyszłością dla AvtoVAZu jest montaż auta Lada z chińskich części zamiennych. Dla rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego zablokowane zostały globalne łańcuchy dostaw z powodu sankcji.

Rosja, wybierając drogę izolacji i przebywając pod sankcjami, przesuwa się skokowo nawet nie w "epokę zastoju" Breżniewa, lecz w epokę Stalina.

Pewnie kolejne kroki to rywalizacja społeczna, normy stachanowskie, dni robocze i kartki.

Urzędnicy i eksperci wciąż jednak liczą na stabilizację sytuacji politycznej i poprawę klimatu inwestycyjnego. Jak również na to, że marki wrócą.

Data:
Kategoria: Świat
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.